Znak Fairtrade najbardziej rozpoznawalnym „etycznym” logo

Znak Fairtrade jest najbardziej rozpoznawalnym „etycznym” logo na świecie – tak wynika z badania przeprowadzonego wśród konsumentów z 24 krajów przez ośrodek badawczy GlobeScan.

 

Prawie sześciu  na dziesięciu spytanych konsumentów kojarzyło znak Fairtrade. W 15 krajach, które przebadano także w 2008 roku, rozpoznawalność logo wzrosła o 6% i kształtuje się na poziomie 65%.

Ponad 80 procent konsumentów rozpoznaje znak Fairtrade w:  Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwajcarii, Holandii, Austrii i Finlandii.

Rozpoznawalność Fairtrade w Polsce

Wśród przebadanych krajów była także Polska. Nad Wisłą rozpoznawalność znaku Fairtrade kształtuje się na poziomie 25%. W przeciwieństwie do globalnej tendencji, nad Wisłą, proponowany przez Fairtrade Labelling Organisation znak Sprawiedliwego Handlu jest słabiej rozpoznawalny niż logo Rainforest Alliance, które kojarzy 33% polskich konsumentów.

 

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Przeczytaj więcej o wynikach dotyczących Polski:

Łącznie ankiety wypełniło 17000 konsumentów z 24 krajówAustralii, Austrii, Belgii, Kanady, Czech, Dani, Finlandii, Niemiec, Indii, Irlandii, Włoch, Japonii, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegi, Polski, Republiki Południowej Afryki, Korei Południowe, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA.

Rozpoznawalność Fairtrade w poszczególnych krajach (źródło: FLO)

Szukasz informacji o Sprawiedliwym Handlu? Sprawdzaj dział FAIRTRADE na Biokurierze!

Chcesz być na bieżąco z BIO? Zapisz się na nasz newsletter (u dołu po lewej stronie)
lub sprawdź nasze profile na portalach społecznościowych Facebook i Twitter!     

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!



Polecamy kolejny eko przepis: Makaron z warzywami w sosie serowo-orzechowym

Brak postów do wyświetlenia