Spróbuj chia!

chia

-tekst sponsorowany-

Chia to niewielkie nasionka rośliny o nazwie szałwia hiszpańska. Wywodzą się z Ameryki Południowej. Przed wiekami Aztekowie zaliczali jest do 5 najważniejszych pokarmów, dziś znajdują się w grupie tzw. superfoods. Dlaczego warto spróbować?

Zalety niewielkich nasionek

Ich największa zaletą jest wysoka zawartość cennych kwasów tłuszczowych z grupy Omega 3 (15g nasion Chia pokrywa dzienne zapotrzebowanie na kwasy tłuszczowe Omega 3 osoby dorosłej) i Omega 6. Zresztą sugeruje to już sama nazwa, bo w jednym z indiańskich języków „chian” ozna¬cza „tłusty”. We współczesnej diecie, mimo iż bardzo często obfituje w pokarmy tłuste i mięsne, często występują niedobory kwasów tłuszczowych. Tymczasem kwasy tłuszczowe Omega-3 wspomagają pracę serca, pomagają w utrzymaniu właściwego poziomu cukru we krwi i mają pozytywny wpływ na mózg a kwasy Omega 6 przyczyniają się do utrzymania prawidłowego poziomu cholesterolu.

Regularne dodawanie nasion chia do pokarmów może pomóc zredukować braki a także wzbogacić posiłek, zwłaszcza że zawartość kwasów tłuszczowych to nie jedyny ich atut. Kolejnym jest wysoka zawartość błonnika, który pozytywnie wpływa na pracę układu trawiennego, przedłuża uczucie sytości a co za tym idzie może wspomagać odchudzanie. Nasiona Chia bogate są również w wiele witamin (B1, B3 – niacyna, E), minerałów (fosfor, wapń, potas, magnez, żelazo i cynk).

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Jak wykorzystać nasiona chia w kuchni

– Nasiona Chia sprawdzą się w roli dodatku do sałatek, musli czy owsianki. Możemy je rów¬nież dosypać do ugotowanych warzyw oraz kaszy. Chia nada się także do deserów. Może być spożywana w koktajlach owoco¬wych, a także w ciastach (zmie¬lone nasiona należy wymieszać z mąką). Nasiona Chia są świetnym rozwiązaniem na zagęszczenie zupy czy sosów. W połączeniu z wodą na-siona przybierają postać żelu (jak siemię lniane). Spożywane w takiej postaci (co ważne dla cukrzyków) przeciwdziałają szybkiemu wchłanianiu węglowo¬danów. Pamiętajmy jednak, żeby nie spożywać dziennie więcej niż 15 gram (1 łyżka stołowa) – mówi Barbara Smorąg z firmy Hanoju, która dystrybuuje różnego rodzaju superfoods w Polsce.

Na koniec przepis

Shake waniliowo – bananowy z chia

▪ 2 banany
▪ 0,5 l. mleka
▪ 2 gałki lodów waniliowych
▪ 2 jogurty naturalne
▪ 2-3 łyżki nasion chia

Wszystko miksujemy i wkładamy do lodówki na godzinę

PRZY SKŁADANIU ZAMÓWIENIA NA WWW.HANOJU-SKLEP.PL UŻYJ KODU „BIOKURIER” A OTRZYMASZ RABAT 20% NA WSZYSTKIE PRODUKTY HANOJU (KOD WAŻNY DO 15.07.2015).

Brak postów do wyświetlenia