Raport Otto Group: Etycznych konsumentów przybywa, ale są nieufni.

W 2010 roku przybyło w Niemczech osób deklarujących, że uwzględniają aspekty etyczne podczas zakupów. Jednocześnie jednak często podkreślają nieufność wobec oficjalnych regulacji państwowych w tym zakresie i szukają alternatyw – wynika z raportu opublikowanego przez grupę badawczą Otto Group.

 

Wraz z rozwojem i zwiększaniem się ruchu LOHAS (ang. Lifestyle Of Health and Sustainability – zdrowy i zrównoważony styl życia) na  rynku przybyło produktów zrównoważonych. Konsumenci staja się coraz bardziej dociekliwi i  mówią „sprawdzam!”. Chcą konkretnych informacji na temat „ekologiczności”, czy też  “etyczności” kupowanych produktów. Zaufanie do producenta ma znaczenie kluczowe przy wyborze produktu.

Przeczytaj także: Szukasz eko miejsc? Spacerownik po świadomej konsumpcji pomoże

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     
Liczba konsumentów kupujących „etyczne” produkty zwiększyła się z 26% w 2009 roku do 41% w 2010 roku. Jednocześnie 82% konsumentów nie polega na oficjalnych regulacjach związanych z ochroną konsumenta i poszukuje innych gwarancji.

 

Jakie wnioski płyną z raportu Otto Group? Autorzy piszą: Przejrzystość w biznesie i dialog z konsumentami zdają się być jeszcze ważniejsze niż wcześnie. Siła konsumentów polega nie tylko na tym, że podejmują decyzję o tym jakie towary kupują i kształtują rynek, ale także na tym, że potrafią wpływać na wybory dokonywane przez inne osoby.

Raport w formie pdf (w języku niemieckim) dostępny jest do pobrania na stronie Otto Group:

Interesujesz się świadomą konsumpcją? Sprawdzaj dział ŚWIADOMA KONSUMPCJA na Biokurierze!

źródło: oneco.biofach.com

 

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Polecamy kolejny eko przepis: Makaron z warzywami w sosie serowo-orzechowym

Brak postów do wyświetlenia