Szybka przekąska daktylowa z chia – w czterech krokach!

Kule daktylowe z chia to wegańska surowa przekąska, błyskawiczna i nieskomplikowana w przygotowaniu, a do tego doskonała odżywczo. Smakują wspaniale, łatwo je zabrać na trening i mieć pod ręką zdrowy naturalny energetyk. Skład można urozmaicić, użyć innych orzechów albo dodać inne owoce suszone, bazą muszą jednak być daktyle, bo to one stanowią o wartości tej przekąski.

Jak zrobić:

Krok 1

W miseczce zalej daktyle ciepłą wodą, odstaw na 20 minut, żeby zmiękły i spęczniały.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Krok 2

Rozdrobnij orzechy na kawałeczki, jednak nie na proszek, ja zrobiłam to blenderem ręcznym. Dodaj sól.

Krok 3

Odsącz daktyle, nie rób tego bardzo dokładnie, zostaw je mokre. Posiekaj, dodaj do orzechów i zblenduj całość na kleistą masę.

Krok 4

Nabieraj po 1 łyżce masy i formuj kulki o średnicy 2.5–3cm. Na talerzyk wysyp nasiona chia, obtocz każdą kulkę dokładnie. Przechowuj w lodówce.

Autorka przepisu:

Maja Skorupska
Blogerka i trenerka kulinarna. Prowadzi warsztaty gotowania – w tym zajęcia dla osób aktywnych i sportowców. Sama amatorsko biega. I to od zawsze. Więcej: www.majaskorupska.blogspot.com

W najnowszym numerze Biokuriera znajdziecie również przepis Mai na Wegańskie batony buraczano – daktylowo – figowe. Warto! 🙂

Biokurier dostępny jest w ekosklepach, ale możecie zaprenumerować lub kupić bezpośrednio do domu

Sklepy również zapraszamy do współpracy.

Brak postów do wyświetlenia