Produkty tradycyjne – dobre praktyki. Ruszyła strona, można pobrać poradnik

Najlepsze praktyki i doświadczenia w zakresie tworzenia, promocji, budowania marki, wprowadzania na rynek oraz dystrybucji produktów tradycyjnych, lokalnych, regionalnych i ekologicznych wytwarzanych tradycyjnymi metodami na obszarach wiejskich w jednym miejscu – to cel jaki postawili sobie twórcy strony produktytradycyjne-dobrepraktyki.pl .

Prezentacje z konferencji

 

Na stronie dostępne są prezentacje z trzech konferencji, które odbyły się wiosną 2013 roku w Boguchwale, Przysieku i Dworze Ustronie. http://produktytradycyjne-dobrepraktyki.pl/do-pobrania/prezentacje-z-konferencji . Wśród tematów, które były poruszane podczas  konferencji  były: Uczestnictwo producentów produktów regionalnych i tradycyjnych w systemach jakości żywności, Sprzedaż produktów regionalnych i tradycyjnych. Obowiązujące przepisy weterynaryjne, higieniczno-sanitarne i prawne , Sprzedaż produktów regionalnych i tradycyjnych w świetle obowiązujących przepisów higieniczno-sanitarnych i prawnych , Regionalne i tradycyjne produkty wysokiej jakości w WPR. Europejskie i polskie systemy jakości żywności

Mapa producentów tradycyjnej żywności

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Skorzystać można również z mapy, na którą naniesiono adresy producentów żywności wysokiej jakości zarejestrowanych w najróżniejszych systemach takich jak np. Znak Jakość Tradycja, czy Gwarantowana Tradycyjna Specjalność. Baza zawiera ok. 300 różnych producentów i przetwórców (nie są to produkty!), którzy zajmują się przetwórstwem tradycyjnym, lokalnym, regionalnym i ekologicznym oraz działają legalnie, zgodnie z przepisami prawnymi i wymogami sanitarno-weterynaryjnymi.

– Wielkość i skala działania przedsiębiorców jest bardzo różna. Są to rolnicy, prowadzący działalność Marginalną Ograniczoną i Lokalną (MOL), są to małe firmy rodzinne lub większe przedsiębiorstwa zatrudniające kilkunastu pracowników, są to nawet spółdzielnie i konsorcja producentów – czytamy na stronie.

 

Poradnik Produkt tradycyjny i lokalny: wytwarzanie, promocja, budowanie marki, dystrybucja. Kompendium dobrych praktyk”.

Ze strony można pobrać poradnik „Produkt tradycyjny i lokalny: wytwarzanie, promocja, budowanie marki, dystrybucja. Kompendium dobrych praktyk”.
Zawiera on informacje dotyczące nie tylko zasad prawnych, ale także przemyślenia, wnioski i rozwiązania proponowane przez praktyków lokalnego i ekologicznego przetwórstwa. Nie brakuje również porad z zakresu marketingu i promocji produktów lokalnych, tradycyjnych i ekologicznych.

Tytuły rozdziałów:
1. Przetwórstwo – definicje i przykłady. Systemy jakości żywności
2. Produkujemy zgodnie z prawem, czyli dobre praktyki w lokalnym przetwórstwie
3. Jak stać się modelowym przykładem dobrej praktyki
4. Marka to marka. Jak promować i budować własną markę
5. Jak sprzedawać by odnieść sukces
6. Przykłady dobrych praktyk

Witryna powstała w ramach projektu „Produkt tradycyjny i lokalny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk” realizowanego przez Fundację Agrinatura.

Brak postów do wyświetlenia