Natura Food 2012 – co będzie się działo?

Targi Natura Food odbędą się już po raz 5. Tym razem w dniach 12-14 października odwiedzający i wystawcy zawitają do nowoczesnej, większej hali. Biokurier pyta organizatorów o szczegóły tegorocznej edycji Targów Naturalnej Zywności oraz Targów be Eco.

Biokurier: Nowa siedziba targów i poszerzona o beECO formuła to na pewno otwarcie nowego rozdziału. Jak możecie podsumować dotychczasowe edycje?

Katarzyna Drobińska: W tym roku NATURA FOOD obchodzi mały jubileusz – od pierwszej edycji imprezy mija już pięć lat, więc chwila jak najbardziej odpowiednia na podsumowanie. Z regionalnej imprezy, w której uczestniczyło kilkudziesięciu wystawców, głównie z regionu łódzkiego,  Targi NATURA FOOD stały się najważniejszym w Polsce wydarzeniem branży produktów ekologicznych i żywności tradycyjnej, w którym uczestniczą niemal wszyscy najważniejsi krajowi gracze.

Joanna Cyniak: Poza tym coraz więcej informacji na temat naszych targów pojawia się zagranicą, a w ślad za tym grono wystawców  NATURA FOOD powiększa się o znakomite firmy z Czech, Litwy, Austrii, a nawet Indii.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Katarzyna Drobińska: Zmieniła się także struktura wystawców – w targach bierze udział zdecydowanie więcej firm związanych z branżą żywności ekologicznej, i  można pokusić się o stwierdzenie, że ten nurt zaczyna dominować. Jest to zresztą spójne z naszymi założeniami i planami rozwoju imprezy na przyszłe lata. Chcielibyśmy, aby NATURA FOOD stała się polskim BioFachem :). Tak też narodził się pomysł poszerzenia zakresu targów o projekt beECO, w którym chcemy pokazać, że ,,eko” można być nie tylko w kuchni.

Jakie są najważniejsze atrakcje planowane w tegorocznej edycji Targów Natura Food?

Katarzyna Drobińska: Największą atrakcją będzie z pewnością fakt, że impreza po raz pierwszy odbędzie się w Centrum Konferencyjno – Wystawienniczym MTŁ. Nie wszyscy wiedzą, że jest to najbardziej ekologiczna hala targowa  w Polsce i  jedna z niewielu tego typu w Europie. Idealnie w filozofię miejsca wpisują  się, więc wspomniane wcześniej Targi Ekologicznego Stylu Życia beECO. Myślę, że obie imprezy stworzą bardzo ciekawe połączenie szczególnie dla ekoentuzjastów i przedstawicieli sklepów z produktami ekologicznymi. Program targów jest cały czas „ w procesie” ,dlatego nie możemy jeszcze zapowiedzieć wszystkich atrakcji . Powiem tylko, że planujemy m.in. bardzo fajny event związany z ekologiczną, odpowiedzialną modą.

Czy będą jakieś zmiany w stosunku do poprzednich targów?

Joanna Cyniak: Idea targów NATURA FOOD jest niezmienna, a więc zmiany których się spodziewamy dotycząc głównie liczby i struktury wystawców oraz zwiedzających. Wszystkie działania podjęte przez nas od zakończenia IV edycji NATURA FOOD  zmierzają do tego aby na targach pojawiło się więcej firm, zarówno po stronie wystawców jak i zwiedzających, a w ich gronie jak największa  reprezentacja podmiotów zagranicznych. To na czym zależy nam najbardziej to nadanie NATURA FOOD międzynarodowego, biznesowego charakteru. Spójny z tą koncepcją będzie oczywiście program Targów bogaty w międzynarodowe konferencje i branżowe, biznesowe spotkania. Nasi klienci regularnie ,,podnoszą nam poprzeczkę” i to są główne czynniki, które w sposób naturalny generują zmiany. Mamy nadzieję, że wszyscy którzy wezmą udział w tegorocznej edycji, odczują to i ocenią pozytywnie.

 

Czy stoiska certyfikowanych producentów eko będą oddzielone od tradycyjnych i innych?

Joanna Cyniak: Nowa przestrzeń targowa daje nam nowe możliwości. Wiemy, że rozdzielenie produktów ekologicznych i tradycyjnych jest niezmiernie ważne zarówno dla wystawców, jak i dla zwiedzających, ale wcześniej niestety nie było to możliwe.  Podczas tegorocznej edycji
planujemy zaaranżować powierzchnię wystawienniczą w formie trzech sektorów: województwa (których oferta najczęściej obejmuje zarówno produkty tradycyjne, jak i ekologiczne), produkty tradycyjne i produkty ekologiczne.

Katarzyna Drobińska: Zadbamy także o to, aby komunikacja wizualna sektorów produktowych i firm, które w swojej ofercie mają produkty certyfikowane była jasna i czytelna dla wszystkich uczestników targów.

Ważnym elementem Natura Food są wydarzenia okołotargowe, szkolenia, konferencje etc. Które cieszą się największym powodzeniem? Zamierzacie rozwijać targi w tym kierunku?

Katarzyna Drobińska: Program tegorocznej imprezy będzie bardzo bogaty – również ze względu na nowe możliwości logistyczne. Będziemy dysponować pięcioma niezależnymi salami konferencyjnymi, z których jedna jest przystosowana do organizacji międzynarodowych konferencji – a takie odbędą się w czasie NATURA FOOD aż trzy. Będziemy kontynuować rozpoczęte  podczas ubiegłorocznej edycji – BioBiznes Forum – panele dyskusyjne i warsztaty dla właścicieli  i pracowników ekosklepów, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Nie zabraknie także laboratoriów smaku organizowanych we współpracy ze Slow Food Polska, czy pokazów kulinarnych z udziałem znanych mistrzów kuchni. Nowością będą warsztaty kulinarne dla dzieci, które poprowadzi Grzegorz Łapanowski.
Jesteśmy przekonani, że kreowanie tego typu wydarzeń pod warunkiem, że tematycznie są one dopasowane do oczekiwań uczestników jest działaniem zmierzającym w dobrym kierunku. Czas, kiedy trwają targi jest wówczas ,,efektywny” dla wszystkich.

Przeczytaj relację z Natura Food 2011: Natura Food 2011 za nami…

Przedstawcie bliżej koncept Targów beECO…

Edyta Winiarska: beECO to I Targi Ekologicznego Stylu Życia. Jest to propozycja dla tych wszystkich, którzy chcą być ekologiczni na co dzień i dbać nie tylko o swoje zdrowie, ale także o otaczające nas środowisko.  W ramach beECO odbędzie się szereg spotkań i interaktywnych warsztatów związanych z różnymi aspektami ekologicznego stylu życia – eko-kuchnią, ekologicznym wychowywaniem dzieci, recyclingiem, eko-modą, eko-turystyką, czy odnawialnymi źródłami energii. beECO to targi skierowane do szerokiej grupy odbiorców, z jednej strony do właścicieli sklepów z produktami ekologicznymi, a z drugiej do klientów indywidualnych.
Do udziału w I Targach Ekologicznego Stylu Życia beECO zapraszamy producentów i dystrybutorów produktów ekologicznych, wytwarzanych etycznie w oparciu o naturalne i organiczne surowce: eko-kosmetyków, ekologicznych środków czystości, ekologicznych tekstyliów, eko-akcesoriów i  biodegradowanych opakowań.

Agata Szczepaniak:Pragniemy wpisać się również w najnowszy trend upcyclingowy czyli drugie życie przedmiotów. Nadeszła pora na wydobycie z wydawałoby się zbędnych rzeczy nowych walorów. Zmienia się ich funkcja, wykorzystanie i znaczenie, nadawana jest nowa wartość. Dlatego kierujemy także naszą ofertę do projektantów wykorzystujących w swojej pracy niepotrzebne surowce i przedmioty. Meble z kartonu, sofa z papierowych toreb, dywanik ze starych podkoszulek czy też lampa ze sklepowych metek to nie przejaw ekscentryczności, swoistego snobizmu czy skrajnego sknerstwa, a najnowsze trendy w eko-designie.

Ilu wystawców i odwiedzających było w ubiegłym roku. Ilu spodziewacie się w tym roku?

Joanna Cyniak:W ubiegłorocznej edycji udział wzięło ponad 200 wystawców, a targi odwiedziło przeszło 7 tys. osób. Jak na polskie warunki i biorąc pod uwagę tematykę imprezy jest to n aprawdę bardzo dobry wynik. Impreza ma już swoją markę i na stałe wpisała się w kalendarz imprez branży żywności wysokiej jakości. To nasze atuty. Jeżeli chodzi o wystawców  na pewno pojawią się nowe firmy i na pewno więcej będzie wystawców z poza Polski. Dzisiaj możemy powiedzieć, że zainteresowanie udziałem w imprezie jest duże i wszystko wskazuje na to, że  liczba wystawców wzrośnie… Co do zwiedzających –  planujemy bezpośrednią kampanię informacyjną skierowaną do biznesu oraz szereg  wydarzeń towarzyszących o charakterze B2B. Mamy nadzieję, że to przełoży się liczbę odwiedzających  zawodowo związanych z sektorem żywności ekologicznej i tradycyjnej. Ponad to równolegle będą się odbywały targi beECO, a zwiedzający będą uprawnieni do wstępu na obie imprezy na podstawie jednego biletu. To też  wpłynie na większą frekwencję. No i  po raz pierwszy NATURA FOOD będą towarzyszyły trzy duże konferencje, na które już rezerwowane są miejsca.

Jakie konkursy planowane są w tym roku na Natura Food?

Katarzyna  Drobińska:Tradycyjnie targom towarzyszy Konkurs o Złoty Medal NATURA FOOD na najlepszy produkt prezentowany na targach, który rozstrzygany jest w trzech kategoriach: produkty ekologiczne certyfikowane, naturalne i tradycyjne.  Podczas targów odbędą się także konkursy związane z żywnością tradycyjną i regionalną –  znany z poprzednich edycji targów Wojewódzki Konkurs Produktów Tradycyjnych TYGIEL SMAKÓW oraz nowa propozycja skierowana do młodzieży ze szkół gastronomicznych – Konkurs Kulinarny TRADYCYJNE SMAKI REGIONU na najciekawsze  potrawy z wykorzystaniem produktów lokalnych z regionu łódzkiego. Nowością tegorocznej edycji będzie z pewnością konkurs dla e-sklepów z produktami ekologicznymi, który ogłosimy już wkrótce.


Przedstawcie największe zalety nowej hali targowej

Joanna Cyniak: Nowy obiekt to przede wszystkim ogromny komfort dla wystawców i również dla nas jako organizatorów. Dlatego na to pytanie można odpowiedzieć bardzo krótko – standard nowej hali nie odbiega od innych tego typu ośrodków na świecie, a to pozwala nam bez kompleksów konkurować z wydarzeniami międzynarodowymi.

Katarzyna Drobińska: W  nowym obiekcie udało nam się połączyć komfort, funkcjonalność i ekologię. Zastosowane rozwiązania  – ogrzewanie budynku za pomocą wód geotermalnych i paneli słonecznych, czy wykorzystywanie wód deszczowych do celów gospodarczych – idealnie wpisuje się w filozofię obu imprez – promocji ekologicznego stylu życia, zrównoważanego  rozwoju  i dbałości o środowisko.

rozmawiał Karol Przybylak
rozmówcy:
Joanna Cyniak – Kierownik projektu Natura Food
Edyta Winiarska – Kierownik projektu beECO
Katarzyna Drobińska – Kierownik Zespołu Promocji i Reklamy
Agata Szczepaniak – Promocja i Reklama beECO

Na zdjęciach poprzednie edycje Targów Natura Food.

 

Polecamy kolejny eko przepis: Makaron z warzywami w sosie serowo-orzechowym

Brak postów do wyświetlenia