Lemonia – raj dla kulinarnych odkrywców

/tekst sponsorowany/

Oferowane przez nas produkty używamy sami. Zachwyciły nas one kiedyś swoim smakiem i zapragnęliśmy je mieć na co dzień. Pochodzą z miejsc, w których często bywamy – dla nas są to więc towary z własną tożsamością, za którą kryją się wspaniała natura i pasja człowieka – mówią Mariusz i Beata Dudkowiak (właściciele firmy). Dlaczego właśnie takie a nie inne produkty? Tego dotyczy nasza rozmowa.

Jakimi kryteriami kierują się Państwo konstruując ofertę?

Mariusz Dudkowiak: Oferta Lemonii to autorski wybór produktów, oparty przede wszystkim o gusta, smaki i preferencje właścicieli firmy. Są to produkty, których sami używamy. Zachwyciły nas one kiedyś swoim smakiem i zapragnęliśmy je mieć na co dzień. Pochodzą z miejsc, w których często bywamy – dla nas są to więc towary z własną tożsamością, za którą kryją się wspaniała natura i pasja człowieka. Koncentrujemy się przede wszystkim na produktach powstałych w krajach basenu Morza Śródziemnego. Nie są to w żadnej mierze wybory przypadkowe, przeciwnie wszystkie nasze produkty cieszą się wyjątkową renomą w krajach, regionach, z których pochodzą (na przykład nasz makaron sami Włosi uznają za jeden z najlepszych).

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Jakie znaczenie mają dla Was certyfikaty eko, ale także dotyczące regionalności, tradycji etc?

W ofercie Lemonii wiele jest produktów z certyfikatami Bio. Nie jest to jednak celem samym w sobie. Dla nas liczy się smak (którego oszukać nie można). Ma być po prostu pysznie. Oczywiście wszystko, co proponujemy wyrasta z odległej tradycji liczącej czasami setki a nawet tysiące lat. Zakupy nasze robimy w ekologicznie czystych regionach – nasze dzikie zioła pochodzą z gór Peloponezu i Krety, oliwa Masia el Altet z hiszpańskiego parku narodowego, sól morska z portugalskiego Algarve a konfitury spod wulkanu Etna. Zamiast chwalić się certyfikatami chcemy zyskać zaufanie klientów do naszej marki, do nas samych. Chcemy, aby wiedzieli że po spróbowaniu na przykład 5 z naszych produktów kolejne 20 będzie tak samo pyszne i zdrowe.

Współpracują Państwo zarówno z restauracjami jak i sklepami, ale oferta skierowana jest także do klientów indywidualnych?

Do restauracji sprzedajemy najczęściej oliwę, oliwki i suszone pomidory. Większość naszych klientów to jednak osoby indywidualne oraz sklepy. Nasza oferta skierowana jest jednak do wszystkich tych, którzy nie znajdują na co dzień tego, co tak nas zachwyca, gdy podróżujemy i kosztujemy różnych specjałów w Grecji, Hiszpanii, czy we Włoszech. My próbujemy tę lukę wypełnić poprzez sprowadzanie towarów prawdziwych nie tylko z nazwy, ale autentycznych w swym pochodzeniu i smaku.

Czym kierowali się Państwo dobierając kawy do swojej oferty?

Przetestowaliśmy wiele kaw zanim zdecydowaliśmy się związać z marką Le Piantagioni del Caffe. Kawy z konkretnych plantacji ale z różnych zakątków świata – Peru, Etiopia, Gwatemala, Brazylia. Dla każdego coś dobrego.
Nam najbardziej odpowiada ekologiczna kawa Alto Palomar z Peru. Subtelna ale z własnym charakterem, z wyczuwalnymi nutami miodu i prażonych migdałów. Na uwagę zasługuje też brazylijska Lagoa do Morro ze swoją kakaową nutą, słodkim posmakiem. Bardzo delikatna, idealna dla tych, którzy szukają kawy z jak najmniejszą kwaskowatością.

A w jaki sposób dobrana została oliwa? Co świadczy o jej jakości?

Na ostateczną jakość oliwy składa się bardzo wiele czynników takich jak warunki klimatyczne, gleba, temperatura tłoczenia, czas jaki upłynął od zebrania do wytłoczenia i wiele innych. Jak rozpoznać dobrą oliwę? Nie jest to łatwe bez otwierania butelki oczywiście, ale jest kilka wskazówek. Butelka z ciemnego szkła czy napisy “Extra Virgin”, z pierwszego tłoczenia”, “tłoczona na zimno” to oczywiście podstawy ale takich oliw jest wiele. Warto wiedzieć że jednym z głównych czynników determinujących jakość oliwy jest jej kwasowość – im niższa kwasowość, tym lepsza oliwa. Jeśli produkt jest naprawdę dobry producenci najczęściej chcą się tym pochwalić i umieszczają informację o kwasowości. Aby w ogóle oliwa mogła nazywać się extra virgin kwasowość musi być poniżej 0.8 %. Tak więc czytajmy etykiety. Jeśli kwasowość oliwy jest na poziomie 0.3% to jest całkiem dobrze, ale na przykład nasza Masia el Altet ma 0.08% co jest ewenementem. Otwarta oliwa wysokiej jakości ma zapach świeżo ściętej trawy często wzbogacony o nuty cytrusów, karczochów i różnych ziół. W oliwach naprawdę dobrych wartości te utrzymują się długo jeszcze od momentu tłoczenia.

Mają Państwo w ofercie bardzo oryginalne miody? Czym się wyróżniają?

Trudno Polaków zaskoczyć miodami. Są one w naszej ofercie raczej dodatkiem. Niemniej jednak na uwagę zasługuje szczególnie miód jodłowy Menalon Vanilla – jedyny grecki miód z oznaczeniem PDO. Pochodzi z Arkadii i wygląda oraz smakuje jak żaden inny jodłowy miód na świecie. Ma piękny perłowy kolor i boski głęboki smak. Mamy też wspaniały miód dębowy z greckich gór Arta oraz bardziej znany klientowi polskiemu miód tymiankowy – prosto z naszej ulubionej Krety.

Więcej na lemonia.pl

Brak postów do wyświetlenia