Jeść ekologicznie i lokalnie jest idealnie! Kampania promocyjna we Francji


Manger BIO et local c’est ideal! – Jeść ekologicznie i lokalnie jest idealnie! – to hasło przyświecające kolejnej edycji tygodnia z organiczną i lokalną żywnością, który kilka dni temu rozpoczął się we Francji. 

Akcja promocyjna trwa od 17 do 25 listopada i obejmuje cały kraj. Na specjalnej interaktywnej mapie każdy chętny może sprawdzić, co aktualnie ciekawego dzieje się w jego okolicy. Mapa jest na bieżąco aktualizowana. Obecnie zaplanowanych i naniesionych na nią jest już ponad 500 wydarzeń.

W jakich wydarzeniach można wziąć udział?

Wydarzenia kampanii organizowane są bezpośrednio w gospodarstwach ekologicznych, ale również w punktach sprzedaży żywności ekologicznej. Można uczestniczyć w wykładach, oglądać filmy, a potem dyskutować na ich temat, odwiedzać gospodarstwa, tradycyjne ryneczki, uczestniczyć w degustacjach bio produktów, koncertach etc. Na interaktywnej mapie każdy znajdzie coś dla siebie i w swojej okolicy.

Jaki jest cel akcji?

Akcja ma promować, ale również uświadamiać, dlaczego warto jeść ekologiczne, lokalne produkty. Dodatkowo ma pokazać, że jedzenie lokalnych bio produktów sprawia, że tworzone są nowe miejsca pracy, chroni się środowisko oraz zdrowie, a także przyczynia się do głębokich zmian w podejściu do rolnictwa i żywności.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Dlaczego eko i lokalnie?

Organizatorzy podkreślają, że oba te słowa (le bio et le local – ekologicznie i lokalnie) nie stoją w opozycji, a raczej się uzupełniają. Konsumpcja żywności produkowanej lokalnie zmniejsza liczbę pośredników, redukuje zanieczyszczenia komunikacyjne oraz aktywnie przyczynia się do poprawy warunków ekonomicznych na danym terenie. To w jaki sposób wytwarzana jest żywność ma bezpośredni wpływ na środowisko, w którym funkcjonujemy. Zatem jedzenie ekologicznie i lokalnie jest podwójnie interesujące!

We Francji żywność bio jest coraz bardziej popularna i powszechnie dostępna w wielu formach. Można ją kupić bezpośrednio na farmie, na rynku, w specjalistycznym sklepie, w systemie dostaw bezpośrednich tzw. koszyków, kupić przez Internet, a także zjeść w restauracjach etc.

Więcej informacji na stronie kampanii: http://bioetlocalcestlideal.org/

Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Brak postów do wyświetlenia