Czy w promocji eko produktów warto stawiać na aspekty etyczne?

Czy warto prezentować argumenty etyczne promując żywność i inne produkty ekologiczne?– takie pytanie postawili przed sobą niemieccy naukowcy. Wyniki badań opublikował brytyjski magazyn „Appetite”.

Artykuł ‘Promising ethical arguments for product differentiation in the organic food sector: a mixed methods research approach’ (Obiecujące argument etyczne dla wyróżnienia sektroa żywności ekologicznej – podejście wieloaspektowe) opublikowany został przez Katrin Zander, H. Stolz i Ulricha Hamma –  naukowców z niemieckiego Uniwersytetu w Kassel, który specjalizuje się w kwestiach związanych z rolnictwem ekologicznym i żywnością ekologiczną.

Naukowcy uważają, że z “etyczne konsumpcjonizm” rośnie jako trend na całym świecie a oczekiwania konsumentów rosną, tymczasem ani certyfikat ekologiczny, ani certyfikat Fairtrade etc nie są wstanie objąć wszystkich problemów etycznych i potrzebna jest dodatkowa komunikacja.

Celem badań było poznanie preferencji konsumentów w zakresie żywności ekologicznej z dodatkowymi atrybutami etycznymi i ich znaczenie na rynku.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Badacze stosowali różne metody naukowe i przeprowadzali eksperymenty w pięciu krajach europejskich. Okazało się, że aspekty takie jak “wyższy dobrostan zwierząt”, “lokalna produkcja” i “sprawiedliwe ceny produktów” były korzystnie odbierane we wszystkich krajach.

W grupach fokusowych, argumenty zostały przedstawione w sposób faktyczny, za pomocą krótkich i zwięzłych wypowiedzi. Konsumenci we wszystkich krajach z wyjątkiem Austrii preferowali przede wszystkim “lokalną produkcję”. “Wyższy dobrostan zwierząt” i “uczciwe ceny producentów” okazały się istotne dla zakupu w Niemczech i Szwajcarii.

Naukowcy stwierdzili, że wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że istnieje znaczny potencjał do zróżnicowania produktów w sektorze produkcji ekologicznej poprzez wykorzystanie standardów produkcji, które wychodzą ponad regulacje ustanowione przez Unię Europejską.

źródło: oneco.biofach.com

Brak postów do wyświetlenia