Agropaczka połączy rolników i klientów?

Stworzyć miejsce, gdzie dostawcy wysokiej jakości żywności i konsumenci nawiążą współpracę – to cel jaki realizuje serwis internetowy Agropaczka. Rozmawiamy z Tomaszem Prażuchem, jego pomysłodawcą.

Skąd pomysł na Agropaczkę?

Można powiedzieć zadziałało w praktyce powiedzenie “potrzeba matką wynalazku”. W sklepach coraz rzadziej można spotkać zdrową i smaczną żywność. Taki towar z reguły kupuje się na targowiskach i ryneczkach. Ciężko je jednak odwiedzać, kiedy pracuje się do późnego popołudnia. Wyprawa do gospodarstwa z różnych powodów też nie każdemu odpowiada. Stąd pomysł aby to towar przyjechał do klienta. Należało tylko stworzyć miejsce, gdzie dostawcy wysokiej jakości żywności i konsumenci nawiążą współpracę. Do tego doskonale nadaje się internet. Oczywiście jest wiele sklepów internetowych ze zdrową żywnością, problemem są jednak cena, bo pośrednicy wykorzystując popyt mocno zawyżają marżę oraz transport, bo nie każdy towar może być wysłany. Jest też kilka serwisów, które są “bazami kontaktów” do sprzedawców. Nie było jednak narzędzia, które pomaga takim producentom u podstaw marketingu.

Jakie funkcjonalności oferuje serwis?

Wielu spośró producentów zdrowej żywności docenia ideę promowania swego gospodarstwa w internecie i rozważa taką możliwość. Droga jaką muszą przejść to m.in. założenie strony internetowej, wykupienie serwera i domeny oraz przygotowanie materiałów reklamowych. Wymaga to wiedzy i czasu, a jeśli chcemy to komuś zlecić – znacznej sumy pieniędzy. Kiedy już sklep internetowy jest gotowy, właściciel biznesu zostaje z nim sam niczym łódka na morzu. Przygotowana została więc usługa kompleksowego zadbania o wszystkie wymienione problemy.
Serwis Agropaczka daje możliwość uruchomienia własnego sklepu internetowego, dzięki któremu sprzedawca pochwali się swoim gospodarstwem, przedstawi pełną ofertę oraz da klientom możliwość składania zamówień. Chciałbym podkreślić, że całą obsługą techniczną i utrzymaniem zajmuje się serwis Agropaczka. Usługa taka dostępna jest w formie abonamentu. Dodatkowo w ramach wdrożenia sprzedawca otrzymuje za darmo zestaw materiałów do promocji jak wizytówki, ulotki, naklejki na produkty a nawet koszulkę reklamową. Tym samym staramy się pokazywać i uczyć jak ważne jest budowanie marki na lokalnym rynku. Zachęcamy, aby sprzedawcy sami dostarczali towar klientom nawiązując przy tym ważne w handlu relacje. W serwisie przygotowany jest również dział porad i dobrych praktyk marketingowych.
Dla osób, które już posiadają własne strony czy sklepy internetowe przewidziany jest wariant samej reklamy ze strony serwisu.
Ważne jest, że producenci z jednej strony promują siebie, z drugiej zrzeszeni są pod wspólną marką Agropaczka. Dzięki temu konsument szukający jednego produktu, trafia na sieć sklepów i dowiaduje się o innych sprawdzonych producentach w swoim regionie. Zadaniem serwisu jest też reklama dla konsumentów w internecie, na targach czy w gazetach. Bierzemy więc czynny udział w budowaniu bazy klientów dla naszych partnerów.

Do kogo przede wszystkim jest skierowany?

Są dwie grupy odbiorców serwisu:

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

1) producenci tzw. zdrowej żywności, czyli rolnicy, sadownicy, pszczelarze, hodowcy ryb, drobiu, dostawcy produktów ekologicznych, regionalnych i tradycyjnych lub przetworów; generalnie gospodarze, bądź już małe firmy, które chcą zaistnieć w internecie, czy szukają narzędzia do promocji swych produktów;

2) konsumenci, dla których liczy się jakość i smak żywności; tacy w serwisie za pomocą mapy sklepów znajdą dostawców w swojej okolicy;
Chcemy promować żywność na wysokim poziomie, stąd np. system oceniania dostawców przez komentarze, który zainteresowanym pomoże podjąć decyzję o złożeniu zamówienia.

Ile podmiotów jest już zarejestrowanych?

Serwis wystartował niedawno; jakiś czas trwały jeszcze testy i wprowadzanie innowacji, np. darmowego systemu powiadomień sms o nowych sklepach w regionie. Obecnie zarejestrowanych jest trzech dostawców z różnych województw. Projekt cieszy się dużym uznaniem zainteresowanych, są jednak dwa główne czynniki hamujące. Znacznym problemem jest niezbyt przychylne polskie prawo; czasem producenci zwyczajnie nie chcą “wychodzić z szarej strefy” a tym samym rozwijać swych drobnych biznesów. Część przedsięwzięć ma też charakter sezonowy i dostawcy zapowiadają dołączenie do projektu na wiosnę.

Spot reklamowy Agropaczki:

Rozmawiał: Karol Przybylak (twitter: @Karol Przybylak)

Serwis dostępny jest pod adresem: http://agropaczka.pl

Brak postów do wyświetlenia