Strategie marketingowe: Produkt podstawowy i produkt komplementarny?

jeżeli prowadzisz własną firmę ważne jest to, abyś rozróżniał produkt podstawowy od produktu komplementarnego oraz wykorzystał ten mechanizm do zwiększania swojej sprzedaży.

Są produkty, które mogą przyciągać klientów do Twojej firmy. Są też takie, które powodują, że nowy klient ma ochotę dwa razy się zastanowić, zanim podejmie decyzję o zakupie. To powoduje, że część produktów będzie sprzedawać Twoją firmę nowym klientom, inne odstraszać.Te inne produkty mogą być jednak dobre dla stałych odbiorców. Twoim zadaniem jest zidentyfikować, które należą do tych kategorii i wykorzystać ten mechanizm. Przeanalizuj, jakie produkty są najczęściej kupowane przez nowych klientów i wybierz spośród swojego asortymentu produkty podstawowe. Czy są wyeksponowane w Twojej firmie? Czy wykorzystujesz w pełni ich potencjał? Jeśli nie, jak możesz to zrobić?

Czym jest produkt podstawowy?

Powiedzmy, że masz piekarnię. W tej sytuacji będziesz eksponować chleb, a nawet organizować na niego specjalne promocje, żeby przyciągnąć do sklepu jak największą liczbę klientów, którzy następnie zaczną kupować inne produkty z Twojego sklepu: bułki, chleby ziarniste, a potem placki, torty i produkty spożywcze, które również są u ciebie dostępne. W ten sposób chleb będzie dla ciebie produktem przyciągającym klientów i powiększającym obroty, nawet jeśli na początku będziesz do niego dokładał.

Zidentyfikuj produkty komplementarne

Mieliśmy produkt podstawowy, czas na produkty komplementarne, które będą przeznaczone dla tych klientów, którzy stale u Ciebie kupują. Jak możesz wprowadzić metodę sprzedaży produktów komplementarnych do strategii marketingu w swojej firmie? Wspomniana piekarnia ma też na swoim terenie eko sklep, który sprzedaje również naturalne dżemy. Właściciel piekarni eksponuje produkty eko sklepu w miejscu, w którym klienci kupujący chleb mogą dokładnie im się przyjrzeć. W sklepie widoczne są różnorodne, kolorowe słoiki z wyrobami, natomiast sprzedawcy kroją chleb na malutkie kawałeczki, które smarują dżemem i częstują nimi klientów. Klient, który spróbował mały kawałek chleba z dżemem, będzie bardziej skłonny, żeby go kupić, a tym samym zwiększy Twój zysk z jednostkowych zakupów w sklepie.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Te metody pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż i obroty w swojej firmie oraz usystematyzują Twój marketing. A jeżeli zastanawiasz się jak powiększyć swoją bazę klientów, zajrzyj na stronę www.powiekszsprzedaz.pl i zobacz darmowe wideo.

 

Sprawdź inne teksty z serii STRATEGIE MARKETINGOWE:

Marta Gierlińska

Brak postów do wyświetlenia