Strategie marketingowe. Jak wybrać najleszą promocję?

W sklepie z żywnością ekologiczną, na ladzie zauważasz opakowania płatków owsianych. Wszystkie są w takiej samej cenie. Tylko do jednego z nich dołączona jest drewniana łyżeczka. Ma w sobie atrakcyjny dodatek, który kusi i przyciąga większość ludzi. Podobnie powinno być z promocjami – jedną ze strategii marketingowych.

To czy dana promocja jest odpowiednia dla Twojej firmy zależy od towarów czy usług jakie sprzedajesz oraz od potrzeb klientów. Głównym celem promocji jest zwiększenie obrotu firmy w krótkim czasie lub pozyskanie nowych klientów.

Warto przyjrzeć się kilku konkretnym metodom, które pozwolą Ci na zwiększenie wolumenu sprzedaży lub częstotliwości zakupów.

1. Cross – selling – polega na tym, że po dokonaniu zakupu przez klienta, oferujemy mu dodatkowe opcje. Np. w sklepach często słyszymy po dokonaniu zapłaty: „polecamy również zdrowe suszone banany, które mamy w promocji”.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

2. Up – selling – jest to metoda, która namawia konsumenta do zakupu towaru droższego, wyższej klasy. Np. możemy zaoferować nabywcy laptopa, droższy model, podkreślając jakie dodatkowe funkcje posiada.

3. Aż do odwołania (ADO) – to technika, która sygnalizuje, że posiadamy określoną liczbę produktu na konkretny czas. Klient w obawie, że nie zdobędzie później danego towaru, jest skłonny kupić tę promocję.

4. Wiązki – to sposób sprzedaży dwóch lub kilku produktów w niższej cenie, niż kupowane osobno.

5. Bonusy – to metoda, w której dodajemy do produktu coś, co zwiększy jego wartość, np. do słoika naturalnego miodu dodajemy paczuszkę płatków owsianych.

Warto pamiętać, aby promocje były zaskakujące dla klientów.

Zdaję sobie sprawę z tego, że w tak krótkim tekście trudno jest opisać wiele szczegółów związanych z tematem strategii marketingowych, dlatego zapraszam Cię na stronę powiekszsprzedaz.pl, gdzie możesz znaleźć więcej informacji w postaci bezpłatnych materiałów wideo oraz artykułu, dotyczących pozyskiwania klientów.

Inne teksty z serii dot. eko marketingu:

Jak osiągać sukcesy sprzedając żywność eko i mieć jeszcze czas dla siebie?

Zapraszamy na Akademię Biokuriera w trakcie targów Natura Food w Łodzi. Tegoroczny temat to: Niech o Tobie usłyszą czyli skuteczna komunikacja eko firmy

Marta Gierlińska

www.strategiarozwojufirmy.pl

Brak postów do wyświetlenia