Strategie marketingowe. Czy naprawdę dobrze poznałeś klienta Twojej ekofirmy?

Jeżeli chcesz zbudować plan rozwoju firmy, musisz wiedzieć jaka jest twoja grupa docelowa. Określenie jej jest nieodłącznym elementem działań marketingowych, a więc aby skutecznie sprzedawać, osiągać duże zyski musisz dokładnie określić kim jest Twój klient. Aby to zrobić należy podjąć kilka ważnych kroków.

Komu łatwiej jest coś sprzedać, komuś kogo dobrze znasz czy komuś obcemu?

 Oczywiście, że komuś znajomemu, gdyż znasz dobrze jego potrzeby i wiesz jak mu ten produkt pomoże. Budując relacje z klientami skracasz dystans między Wami i swobodniej przebiega komunikacja. Dlatego, na początku warto poznać swoich klientów. Aby określić grupę docelową, należy najdokładniej jak to możliwe określić jej strukturę demograficzną, społeczną, psychologiczną, finansową oraz kulturową. A także zrozumieć jakie są najgłębsze potrzeby klientów oraz jakich problemów chcą uniknąć.

Patrz oczami klienta

Kolejnym etapem jest spojrzenie na swój produkt oczami klienta. Odpowiedz sobie na pytania: czym dla Twojego klienta jest to, co oferujesz, jakie korzyści osiągnie i czego uniknie. I najistotniejsze pytanie – jakie są unikalne cechy Twojego produktu. Przy czym zwróć uwagę na to, że jeżeli sprzedajesz towar dla dzieci, to niekoniecznie one są twoją grupą docelową, gdyż to nie dzieci płacą za zakupy. Chcę Ci w ten sposób uświadomić, jak niezbędne jest dokładne poznanie tego obszaru oraz to, że nie zawsze użytkownik jest jego nabywcą.

Nie kieruj oferty do wszystkich

Jeśli sprzedajesz naturalne kosmetyki czy też inne tego typu wyroby nie możesz kierować swojej oferty do wszystkich, ponieważ im większa jest grupa docelowa tym trudniej do niej dotrzeć. Pod drugie osoby zainteresowane najtańszymi kosmetykami, najprawdopodobniej nie będą w Twojej grupie docelowej. Tworząc komunikację marketingową, skoncentruj się na swojej niszy.
W zależności od tego jaka jest grupa docelowa, można wybrać miejsca, w których Ci klienci pojawiają się najczęściej, po to aby mieli oni możliwość poznania Twojej oferty. Np. jeśli do grupy docelowej należą kobiety w wieku 25 – 40 lat zainteresowane zdrowym odżywianiem, to znajdziesz je na formach internetowych, gdzie są tego typu informacje.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Określ grupę docelową zanim stworzysz strategię

Określenie grupy docelowej w ramach tworzenia planu rozwoju firmy jest ogromnie ważnym elementem Twojej strategii, dlatego, jeśli jeszcze jej nie określiłeś lub nie jesteś pewien czy zrobiłeś to dobrze, wejdź na stronę www.powiekszsprzedaz.pl, a tam w wideo opowiem Ci jak określić dokładnie swoją grupę docelową oraz w jaki sposób zbudować listę klientów.

Zapraszam cię również to obejrzenia nagrania wideo

Sprawdź inne teksty dotyczące: EKOMARKETING

Marta Gierlińska / fot. sxc.hu

Brak postów do wyświetlenia