Strategie marketingowe. Czy i jak wykorzystywać materiały drukowane w marketingu Twojej firmy?

W jaki sposób podchodzisz do reklam w tv? Są one głównym źródłem Twojej wiedzy o produkcie? Czy raczej unikasz kupowania produktów reklamowanych w tv, uznając je  za marketingową pułapkę czyhającą na odbiorcę, zasiadającego wygodnie w fotelu przed telewizorem? A jak traktujesz czasopisma i ulotki wysypujące się z Twojej skrzynki pocztowej?

Czy warto korzystać z tego typu  metody na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie?

Problem z taką formą marketingu jest taki, że większość firm nawet nie sprawdza czy jest to skuteczne czy też nie i traktuje je jako formę prestiżową, walcząc o ostatnie strony na okładkach czasopism, albo o najpopularniejszy czas antenowy. Po drugiej stronie jest klient, który unika reklam jak ognia, przełącza kanał, nie ufa reklamom i generalnie nie ma ochoty i czasu na czytanie treści reklam, znajdujących się w czasopismach.

Wśród przedsiębiorców prowadzących małe firmy ta forma reklamy jest mało popularna, ponieważ generuje duże koszty w stosunku do skuteczności. Jednak istnieją sytuacje, w których możesz z tego skorzystać i w ten sposób pozostawić klientowi informacje o sobie a także zaprosić go do zakupienia produktu.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Podam Ci kilka przykładów. Możesz napisać jako ekspert artykuł do czasopisma branżowego, który będzie dla klienta przydatny, pomoże mu w rozwiązaniu jego problemów i delikatnie na końcu zaznaczymy adres mailowy, pod którym znajdzie się kolejny ciekawy materiał.

Jeżeli klient dwukrotnie otrzyma od Ciebie coś przydatnego, wtedy będzie bardziej skłonny czytać Twoje wiadomości, które nadal powinny być dawać mu bardzo dużą wartość. Po serii prezentów możesz wysłać zaproszenie do zapoznania się z produktem, wtedy jest szansa na to, że Twój klient będzie bardziej zainteresowany skorzystaniem z Twojej oferty, ponieważ Ciebie poznał i widzi wartość w tym, co sprzedajesz.
Taka forma pozwoli Ci zbudować relacje z klientem  i sprawi, że zechce on spojrzeć uważniej na to, czym się akurat zajmujesz.

Zdaję sobie sprawę z tego, że w tak krótkim tekście trudno jest opisać wiele szczegółów związanych z tematem strategii marketingowych, dlatego zapraszam Cię na stronę powiekszsprzedaz.pl, gdzie możesz znaleźć więcej informacji w postaci bezpłatnych materiałów wideo oraz artykułu, dotyczących pozyskiwania klientów.

Przeczytaj pozostałe teksty cyklu:

Jak osiągać sukcesy sprzedając żywność eko i mieć jeszcze czas dla siebie?

Strategie marketingowe. Jak wybrać najleszą promocję?

Zapraszamy na Akademię Biokuriera w trakcie targów Natura Food w Łodzi. Tegoroczny temat to: Niech o Tobie usłyszą czyli skuteczna komunikacja eko firmy

 

Marta Gierlińska

www.strategiarozwojufirmy.pl

Brak postów do wyświetlenia