Pasjonaci z misją. Czy nowa polska marka zawojuje rynek?

-tekst sponsorowany-

Debiut roku, tytuł Eko Innowacji – choć Naura to nowa marka w branży ekologicznej żywności, posiada już na koncie pierwsze poważne sukcesy. O nowym podejściu do jedzenia BIO, zaszczepianiu zachodnich standardów oraz zdrowej misji wśród Polaków, mówią jej twórcy.

Idziecie jak burza. Firma powstała w grudniu 2015 roku, od marca prowadzi sprzedaż, a na koncie ma już m.in. tytuł Debiut Polski z targów WorldFood Warsaw.

Bio Naura: Młode firmy muszą stawiać na innowacyjność. Weszliśmy obecnie na bardzo konkurencyjny rynek. Świadomość Polaków na temat zdrowego stylu życia jest dziś znacznie większa niż kilka lat temu, a wiele firm – także tych nie zajmujących się stricte żywnością BIO – propaguje trend związany z promocją zdrowia na co dzień. To świetna sprawa, jednak nie wszyscy wiedzą, że w Polsce, w przeciwieństwie do innych krajów Unii, nadal sprzedaje się wiele produktów bez certyfikatu BIO. Te certyfikowane są dostępne głównie w specjalistycznych sklepach lub eksponowane w ramach oddzielnych półek. Tym samym przeciętny konsument często łączy żywność ekologiczną z czymś luksusowym, drogim, nieprzystępnym na co dzień. A wcale nie musi tak być.

Jak zatem chcecie zmieniać polski rynek?

Bio Naura: Nasza misja to ogólnodostępność żywności BIO, która powinna być eksponowana w sklepach na równi z innymi produktami, nie na osobnej półce. Wybierając np. makaron, konsument może sięgnąć po ten „zwykły”, ale obok powinien mieć także do wyboru produkt certyfikowany. Chcemy zmieniać podejście ludzi do zdrowego żywienia tak, by produkty te były dostępne dla wszystkich. Stawiamy na wygodne opakowania, czytelne oznaczenia, podkreślamy zalety i podpowiadamy jak przygotować dania z wykorzystaniem nasion chia, canihua czy quinoa na co dzień – ma być smacznie, wygodnie i zdrowo, a nie drogo i ekskluzywnie.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Na jakie produkty w portfolio stawiacie?

Bio Naura: Przede wszystkim dobrej jakości. Cena nie gra głównej roli podczas doboru dostawców. Oprócz starannej selekcji produktów bazowych, jak nasiona azteckie, kawa organiczna czy oleje kokosowe, będziemy wprowadzać produkty własne, unikalne. W marcu weszliśmy na rynek z czarnymi BIO sezamkami z dodatkiem nasion chia, jedynymi takimi na świecie, za które otrzymaliśmy tytuł Eko Innowacji. Produkty Naura są dostępne online i stacjonarnie, m.in. we Wrocławiu, ale również na największych stacjach benzynowych przy autostradach A2 i A4. Prowadzimy rozmowy z sieciami sklepów detalicznych, tych „po sąsiedzku” oraz wielkopowierzchniowych marketów. Równolegle pracujemy nad rozwojem portfolio oraz nad ekspansją. Będzie o nas coraz głośniej.

 

Certyfikowana żywność ekologiczna to Wasza domena. W jaki sposób utrzymujecie najwyższą jakość produktów?

Bio Naura: Dbałość o wysoką jakość i innowacyjność produktów ekologicznych to obszary, w których jesteśmy specjalistami. To nasza pasja, którą ciągle udoskonalamy i rozwijamy. Przede wszystkim trzymamy się sprawdzonych procedur spełniając normy dyktowane przez Unię Europejską. W pierwszym etapie starannie wybieramy składniki od w pełni wiarygodnych dostawców. Producentami żywności ekologicznej są rolnicy, którzy wykorzystują jedynie naturalne zasoby odnawialne, chronią glebę oraz dążą do poprawy stanu środowiska. Wszystkie artykuły spożywcze są starannie sprawdzane przez naszych specjalistów ds. żywności oraz dietetyków. Pamiętamy także, aby nasze produkty były monitorowane na każdym etapie produkcji: począwszy od doboru odpowiednich składników, na finalizacji i dystrybucji kończąc. Staranna kontrola jakości to nasz priorytet każdego dnia. W ten sposób mamy pewność, że produkty, które trafiają na rynek spełniają oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów.

W swoim asortymencie posiadacie bardzo innowacyjne produkty w niespotykanych do tej pory smakach. Skąd pomysł właśnie na takie artykuły?

Bio Naura: W naszym portfolio stawiamy przede wszystkim na zdrowie. Konsumentom chcieliśmy dać możliwość poznania nowych smaków, które jednocześnie urozmaicą codzienną dietę o dotychczas niespotykane w Polsce produkty. Dla przykładu amarantus to cenne źródło najlepiej przyswajalnego białka, nasiona chia to z kolei bogactwo kwasów omega-3, natomiast ziarna canihua dostarczają energii oraz cennego błonnika pokarmowego. Produkty te można dodać do niemal każdej pozycji w menu. Dodatkowo połączenie różnego rodzaju ziaren zebranych niemal z całego świata w naszych sezamkach, to propozycja lekkiej przekąski do pracy, szkoły czy na podwieczorek. W ten sposób dostarczamy oryginalne i zdrowe produkty, które wykorzystać można przy okazji każdego posiłku. A co najważniejsze, każdy z nich posiada certyfikat BIO.

Trendy żywieniowe zmieniają się z roku na rok. Jakie są Wasze prognozy dotyczące dietetyki, które rozwiną się w naszym kraju w nadchodzących latach?

Bio Naura: Swój wzrok zawsze kierujemy na rynek zachodni, gdyż z reguły to właśnie stamtąd napływają do Polski różnego rodzaju trendy, w tym także te związane z odżywianiem. W najbliższych latach spodziewamy się rosnącego zainteresowania produktami BIO oraz artykułami powiązanymi z superfoods, czyli żywności, która w składzie zawiera wiele cennych składników odżywczych dla organizmu człowieka. Co najważniejsze są to składniki nieprzetworzone i w 100% naturalne.

Czy zatem produkty z Waszej oferty można zaliczyć do kategorii superfoods?

Bio Naura: Zdecydowanie tak. Nasze produkty spełniają wszystkie wymogi tej kategorii żywności, czyli zawierają wiele wartościowych składników odżywczych, które jednocześnie występują w danym produkcie w sposób naturalny. Można je więc śmiało zaliczyć do artykułów noszących miano superfoods.

Rozmówcami byli:
Paulina Gola-Sienkiewicz – Wiceprezes Zarządu w firmie Bio Naura
Michał Roczek – Prezes Zarządu w firmie Bio Naura

Brak postów do wyświetlenia