Badania TNS OBOP: O środowisko dbamy po trzydziestce

Jak wynika z badania „Postawy Polaków wobec ochrony środowiska i oszczędzania energii” przeprowadzonego przez TNS OBOP 64 procent Polaków zwraca uwagę na energooszczędności przy zakupie sprzętu AGD i RTV. 2/3 deklaruje, że segreguje śmieci.

Badanie zrealizowano techniką bezpośrednich wywiadów na grupie tysiąca osób powyżej 15 roku życia. Zgodnie z wynikami ankiety, większość Polaków (72 proc.) wierzy, że działania jednostki mają realny wpływ na ochronę środowiska, ale jednocześnie tyle samo badanych nie postrzega zachowań innych obywateli jako proekologiczne.

Miasto ekologicznie kupuje

To może dziwić, zwłaszcza, że jak wykazuje badanie, bardzo chętnie sięgamy po energooszczędne produkty (żarówki, AGD, RTV). Najczęściej (79 proc.) kupują je osoby z większych miast – od 100 do 500 tys. mieszkańców. O taki sprzęt najmniej zabiegają społeczności wiejskie (58 proc.).

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Wieś ekologicznie sortuje

Z kolei w temacie segregacji odpadów domowych przoduje wieś. Trzech na czterech jej mieszkańców deklaruje swoje zaangażowanie w tę czynność, podczas gdy w miastach (100-500 tys. osób) robi to tylko co drugi badany.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie BOŚ Banku wynika również, że najwięcej „ekologów” znajdziemy wśród osób po 30 roku życia. W podziale na płeć, bardziej przyjazne środowisku są kobiety (53 proc. do 47 proc. mężczyzn). Dwie trzecie osób ze zdecydowaną postawą ekologiczną znajduje się w „średniej” sytuacji materialnej. Ale blisko 40 proc. ankietowanych z tej grupy jest również skłonnych zapłacić więcej, jeśli tylko produkt przyczynia się do ochrony środowiska.


 

Jeśli chcą być Państwo na bieżąco z aktualnościami i artykułami zamieszczanymi na https://biokurier.pl zapraszamy do skubskrypcji newslettera (po lewej stronie u dołu)!
Raz w tygodniu dostarczamy porcji świeżych informacji!

 


 

{jcomments on}
Nowe trendy na rynku ekologicznym ? to temat konferencji organizowanej przez redakcję Biokuriera w ramach najbliższej edycji (15-17 października) Targów Natura Food w Łodzi. Nasi prelegenci przybliżą słuchaczom tematy sprawiedliwego handlu, naturalnej kosmetyki, eko tekstyliów, ekoproduktów dla dzieci. Handlowcy będą mieli okazję dowiedzieć się jak włączyć się w ogólnopolskie kampanie dotyczące zdrowego odżywiania.

Brak postów do wyświetlenia