Logo żywności ekologicznej wciąż słabo rozpoznawalne przez polskich konsumentów. Raport IMAS

Większość polskich konsumentów nie traktuje systemu certyfikacji jako wyróżnika produktów BIO. Stosunkowo słaba jest też rozpoznawalność unijnego logo żywności ekologicznej. Wyniki raportu IMAS pt. Żywność ekologiczna w Polsce 2017 wskazują na potrzebę działań promocyjnych w tym zakresie.

Eko = zdrowie

Pierwsze skojarzenia z żywnością ekologiczną to określenia takie jak:

  • „zdrowa” (52%),
  • „droga” (21%)
  • „bez sztucznych dodatków”(14%).

Na kwestię certyfikatu konsumenci zwrócili uwagę dopiero w teście „wspomaganym” (tzn. wtedy gdy odpowiedź wybierało się spośród sugestii). W takim wypadku na certyfikat jako wyróżnik żywności ekologicznej zwróciło uwagę 16% badanych.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Przeczytaj: Jak działa system certyfikacji ekologicznej

Logo żywności ekologicznej mylone z innymi oznaczeniami

Unijne logo żywności ekologicznej jest stosunkowo słabo rozpoznawalne i nierzadko mylone z innymi oznaczeniami, których na rynku jest niestety mnóstwo – trudno się dziwić, że konsumenci się w nich gubią.

Logo unijnego ekoliścia rozpoznaje 33% konsumentów (w przypadku tych, którzy produkty bio kupują regularniej wskaźnik ten wynosi 45%), ale 23% badanych z żywnością ekologiczną utożsamiało znak przekreślonego kłosa, który używany jest na produktach nie zawierających glutenu.

Wciąż słabo, ale coraz lepiej…

Znajomość zielonego listka (certyfikatu żywności ekologicznej) jest niska, ale wzrasta. Jeszcze nie tak dawno, zgodnie z raportem „Europeans’ attitudes towards food security, food quality and the countryside report” rozpoznawalność logo rolnictwa ekologicznego w Polsce została oszacowana na 12% przy średniej w UE oszacowanej na 24%

komentuje Martyna Wasilewska, Kierownik Zespołu Marketingu w Bio Planet S.A.

Kampania promocyjna potrzebna

50% konsumentów żywności ekologicznej sprawdza przed zakupem, czy jest ona faktycznie certyfikowana. Poszukują przede wszystkim odpowiedniego napisu na opakowaniu (60%). Na logo zielonego listka zwraca uwagę 41% badanych.

Przeczytaj: EKO BIO ORGANIC -czy są różnice?

Wyniki raportu IMAS wskazują na to, że w zakresie promocji żywności ekologicznej jest wciąż bardzo dużo do zrobienia. Branża powinna skupić się na uświadamianiu kupującymi istnienia rozbudowanego systemu certyfikacji (od ziarna po zapakowany produkt), który znacznie różni się pod względem rzetelności od wielu innych oznaczeń na rynku. Niezbędne są również działania marketingowe mające na celu zwiększenie rozpoznawalności unijnego logo żywności ekologicznej.

26

Raport Żywność ekologiczna w Polsce dostępny jest w pliku pdf

Brak postów do wyświetlenia