Konsumenci chcą wiarygodnych produktów spożywczych

 

Przejrzystość, wiarygodność, świeżość, naturalność – to kierunki rozwoju całej branży spożywczej. Branża ekologiczna już dawno zmierza w tym kierunku, wytyczając nowe trendy.

91 proc. konsumentów amerykańskich przyznaje, że są bardziej skłonni uznać za zdrowe produkty, których składniki są im znane – wynika z opracowania Innova Market Insight prezentowanych na targach Anuga 2015. W tym samym raporcie przeczytamy, że swoje „5 minut” (oby więcej…) mają owoce. Podbijają one półki z żywnością nie tylko jako produkt surowy, ale również z formie przekąsek. W latach 2010-2014 w USA liczba przekąsek produkowanych na bazie owoców wzrosła o 400 proc. Również na polskim rynku pojawia się dużo owocowych i warzywnych przysmaków. 

Żywność “wolna od”

Konsekwentnie rośnie też rynek tzw. “free-from food” (żywności wolnej od różnego rodzaju dodatków). W największym stopniu dotyczy to produktów bezglutenowych. Raport autorstwa Markets and Markets szacuje wartość światowego rynku „gluten free” na 4,63 mld dolarów. Coraz więcej producentów wypuszcza też dedykowane produkty dla wegetarian i wegan. Na popularności zyskuje także żywności bez laktozy i bez mleka.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Nowi producenci, nowi konsumenci – millenialsi

Rynek zdrowych przekąsek rośnie i co ważne interesują się nimi przedstawiciele młodego pokolenia, tzw. millennialsi. Chętnie sięgają oni po nowe, lokalne marki i produkty, rezygnując z oferty koncernów. Cenią jakość i jej wymagają. – Klienci-millennialsi wiedzą, czego chcą i tego szukają. To bardzo wyedukowani konsumenci. Spotkaliśmy się z zapytaniem, czy dany produkt będzie dostępny w formie bez laktozy lub z innym tłuszczem – mówi Beata Straszewska z firmy Stewiarnia zajmującej się dystrybucją zdrowych przekąsek bez dodatku cukru.

Jak wynika z raportu Innova Market Insight pokolenie „millenialsów” stanowi ponad 30 proc. konsumentów na całym świecie.

Szukasz informacji o polskim rynku żywności ekologicznej? Przeczytaj: Rynek żywności ekologicznej w Polsce w 2015 roku. Najnowsze dane w pigułce

Oprac. Na podstawie materiałów prasowych firmy Stewiarnia.

Brak postów do wyświetlenia