Jak więcej sprzedawać? Cross-selling i Up-selling w eko sklepie


Każdy, kto prowadzi firmę zastanawia się jak więcej sprzedawać? Moja podpowiedź brzmi: wprowadź cross-selling do sprzedaży.

Cross-selling

Cross-selling może Ci pomóc zwiększyć wartość jednostkowej sprzedaży, a tym samym podnieść zyskowność. Pomyśl teraz, w jaki sposób możesz wprowadzić technikę cross-sellingu do sprzedaży w swojej firmie. Powiedzmy, że prowadzisz eko sklep. Twoi pracownicy obsługi klienta sprzedają zdrową eko żywność. W momencie, gdy klient już wybrał produkt, sprzedawca może zaproponować np. torbę ekologiczną, przyprawę, albo batonik bez cukru. W ten sposób klient jednorazowo wyda więcej u Ciebie, a dodatki będą pozwolą klientowi przetestować nowe produkty.

Możesz również wprowadzić up-selling w sprzedaży

Podobnie jak cross-selling, można wykorzystać technikę up-sellingu, która zwiększy wartość jednostkowego zakupu. Załóżmy, że klient zastanawia się nad kupieniem małego batonika z czekolady słodzonej ksylitolem. Możesz mu zaproponować tabliczkę 100g i uzasadnić to tym, że bardziej opłaca się kupić większą czekoladę, ze względu na cenę.

Inny przykład. Stwórz trzy zestawy przypraw i sprzedawaj je w pakietach. Gdy klient wybierze jeden z tańszych pakietów, zaproponuj mu ten większy i droższy uzasadniając doskonałym składem przypraw, które lepiej wykorzysta w swojej kuchni. Możesz też do pakietów droższych dorzucać bonusy, żeby dodatkowo zachęcić swojego klienta.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Obie techniki świetnie się sprawdzają jeśli zastanawiasz się jak więcej sprzedawać? A jeżeli zastanawiasz się jak powiększyć swoją bazę klientów, zajrzyj na stronę www.powiekszsprzedaz.pl i zobacz darmowe wideo.

Sprawdź inne teksty z serii STRATEGIE MARKETINGOWE:

Strategie marketingowe. Jak podnieść sprzedaż?

Strategie marketingowe: Produkt podstawowy i produkt komplementarny?

Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.2

Strategie marketingowe. Edukacja klientów przez internet cz.1

Strategie marketingowe. Czy i jak wykorzystywać materiały drukowane w marketingu Twojej firmy?

Strategie marketingowe. Jak wybrać najleszą promocję?

Jak osiągać sukcesy sprzedając żywność eko i mieć jeszcze czas dla siebie?

Marta Gierlińska

Brak postów do wyświetlenia