Jak Twój ekosklep może zaistnieć w mediach społecznościowych? Porady dla początkujących

Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z faktu, że media społecznościowe skupiają wiele osób, które mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Nie wiem czy wiesz dokładnie jak wykorzystywać ich siłę, żeby przyciągać na swoje strony klientów, ale zapraszam Cię do zapoznania się z kilkoma skutecznymi sposobami na to, żeby zwiększyć ruch na swoich stronach pochodzący z sieci społecznościowych a tym samym zwiększyć szansę na zakupy u Ciebie.

Pewnie zetknąłeś się już z powiedzeniem: jeśli nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz!

Mówiąc o rozszerzaniu zasięgu swoich produktów i usług, skoncentruję się na najpopularniejszym portalu jakim jest Facebook.

Co możesz robić na Facebooku, żeby kierować ruch do siebie?

 

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

1. Na Facebooku warto mieć swoją stronę, a na tej stronie umieszczać streszczenia postów, które wstawiasz np. na swojego własnego bloga, wraz z linkiem do Twojej własnej strony.

2. Warto, żeby strona miała minimum kilkaset polubień, a najlepiej mniej więcej tyle co Twoja konkurencja, bo klienci lubią porównywać. Czasem, żeby to osiągnąć będziesz musiał trochę zainwestować w reklamę.

3. Na Facebooku warto umieszczać informacje, które interesują Twoją grupę docelową i uwaga tutaj poziom merytoryczny Twoich informacji jest dużo niższy, niż poziom merytoryczny newslettera. Jednak posty powinny zachęcać czytelników, żeby wyszli z Facebooka i przeszli na Twoją stronę. To jest najbardziej rozsądny sposób z punktu widzenia promocji Twojego biznesu.

4. Na Facebooku ważniejsze są osoby, idee niż firmy i to, że Ty chcesz zarobić. Dawaj swoim potencjalnym klientom coś, co jest dla nich cenne.

5. Im bardziej bezpośrednia jest Twoja komunikacja z klientem, tym lepiej.

6. Używaj Facebooka po to, żeby zbierać swoją listę w oddzielnym miejscu! W tym celu przekieruj ruch na stronę z formularzem zapisów na newsletter.

7. Warto na Facebooku inwestować w reklamę, ponieważ jest jeszcze tania i pozwala efektywnie kierować ruch na Twoją stronę.

Wady facebooka

 

Facebook ma też ciemną stronę mocy, o której warto wspomnieć, jeśli chcesz być jego świadomym użytkownikiem.

To, co umieszczasz na Facebooku, należy do Facebooka. Facebook może Ci w każdej chwili zamknąć profil lub stronę jeśli uzna to za stosowne. Tak brzmią zapisy w w regulaminie, których w zasadzie prawie nikt nie czyta.

Co z tego dla Ciebie wynika? Facebook należy traktować jako narzędzie, które może Ci pomóc dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów i zbudować listę, jednak nie prowadź jej na Facebooku. Buduj swoją własną listę, ponieważ lista przyjaciół czy klikaczy Lubię to! nie należy do Ciebie tylko Twórców Facebooka. Promując swoją stronę poza Facebookiem, pracujesz na rzecz twórców FB.

Pamiętaj, że oprócz Facebooka istnieje wiele innych mediów społecznościowych, które umożliwiają promowanie swojej marki. Warto wybrać te, w którym znajdziesz swoją grupę docelową.

Warto również wspomnieć, że społecznościówki wymagają tego, abyś również komentował, wchodził w dyskusje,  odpowiadał na wiadomości etc. Martwy profil, nie przynosi wielkich rezultatów.

Polecam wykorzystywanie mediów społecznościowych, ponieważ są one skupiskiem potencjalnych klientów. Trzeba ich jednak używać mądrze, zwracając uwagę głównie na to, żeby działać zgodnie z własnym interesem, a nie interesem twórców społeczności.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży, również internetowej wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i pobierz bezpłatne materiały wideo.

 

Marta Gierlińska

Brak postów do wyświetlenia