Farma Świętokrzyska zwiększa produkcję i powiększa gospodarstwo

Farma świętokrzyska

Farma Świętokrzyska dynamicznie się rozwija. Poszerzenie oferty o mrożonki, zwiększenie powierzchni gospodarstwa, rozwój sprzedaży przez Internet to tylko niektóre z działań podjętych przez firmę, o których Karolowi Przybylakowi opowiedziała Kinga Myśliwska, Dyrektor Generalny w Farmie Świętokrzyskiej.

Wasza specjalizacja to ekologiczne warzywa, ale ostatnio wprowadzacie na rynek także dania gotowe. Z jakim odbiorem się spotykają?

Kinga Myśliwska: W naszym gospodarstwie uprawiamy większość gatunków warzyw i owoców. To właśnie one stanowią podstawę różnych produktów, które powstają w naszym zakładzie przetwórczym. W ofercie mamy ok. 70 przetworów, w tym dania gotowe.

Największą popularnością wśród naszych klientów cieszą się: BIO Bigos wegański, BIO Flaczki wegańskie, BIO kapusta z grochem, BIO gulasz vege w stylu tajskim, BIO risotto oraz BIO tażin.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

BIO dania gotowe, tak jak nasze inne przetwory, nie zawierają żadnych substancji konserwujących, szkodliwych dodatków, barwników czy substancji słodzących. Tworzone są na bazie najwyższej jakości ekologicznych warzyw i owoców, dlatego klienci chętnie po nie sięgają. Dodatkowo dzięki nim nasi konsumenci nawet przy szybkim tempie życia mogą zachować zdrową dietę. Danie gotowe wystarczy podgrzać i obiad gotowy.

Farma Świętokrzyska poszerza ofertę wegańskich produktów BIO

Produkty Farmy znaleźć można w sieciach handlowych i sklepach specjalistycznych. Rozwijacie również sprzedaż internetową. Czy Polacy są gotowi na zamawianie tego typu produktów przez Internet? Czy w sieci kupują to samo co w pobliskim markecie?

To prawda, że nasze BIO warzywa, owoce i przetwory są sprzedawane zarówno w sieciach handlowych, sklepach specjalistycznych, jak również bezpośrednio przez nasz sklep internetowy – BIOzFarmy.pl. Ostatnio widzimy wzrost tego ostatniego kanału sprzedaży, co jest bezpośrednio związane z pandemią.

Tylko w 2020 roku w naszym sklepie internetowym sprzedaż była o 135% wyższa niż w 2019 roku. W górę wystrzeliła kategoria kiszonek, które sprzedają się bardzo dobrze.0

Sprzedaż internetowa będzie rosła w przyszłości z dwóch powodów. Po pierwsze, zamawianie przez Internet to szybki i łatwy sposób na zrobienie zakupów, bez potrzeby wychodzenia z domu. Dodatkowo asortyment w sklepie internetowym jest zdecydowanie większy niż w przeciętnym markecie. Na BIOzFarmy.pl można znaleźć wiele sezonowych, ekologicznych owoców i warzyw oraz wszystkie nasze BIO przetwory. Wszystko w jednym miejscu.

Sprzedaż pestycydów w UE maleje. W Polsce wzrosła o 11%

Ostatnie lata to olbrzymia popularność produktów kiszonych. Także w Waszej ofercie, oprócz kapusty kiszonej pojawiło się np. kimchi. Planujecie wprowadzić więcej tego typu produktów? A może rynek pójdzie w inną stronę, np. pikle czy też mrożonki?

Kiszonki to prawdziwy superfood cieszący się coraz większym zainteresowaniem. Niezmiernie nas to cieszy, bo jesteśmy pasjonatami zdrowego odżywiania. W związku z tym popularność produkcji kiszonek w naszym zakładzie wzrośnie. Cały czas jesteśmy na etapie prób i testów kiszenia różnych warzyw. Kiszonki są naturalnymi produktami wspomagającymi naszą odporność i z racji pandemii oraz wzrostu zainteresowania klientów ich rynek z pewnością będzie się rozwijał.

Produkty te zawierają ogromne ilości bakterii mlekowych, które mają działanie probiotyczne. Produkt ich działalności – kwas mlekowy – wpływa pozytywnie na florę bakteryjną naszego układu trawiennego, a przecież wszyscy wiemy, że od żołądka wszystko się zaczyna. Dzięki kiszonkom łatwiej jest zachować wysoką odporność organizmu.

Co ważne, jako jeden z nielicznych producentów na polskim rynku nie pasteryzujemy kiszonek. Pozwala nam to zachować maksimum wartości prozdrowotnych, czyli zaoferować konsumentom najzdrowszy produkt. Staramy się też łączyć kapustę kiszoną z nieoczywistymi dodatkami, np. z jarmużem czy jabłkiem i pietruszką. To ciekawe smakowo połączenia, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie.

Kolejnym typem produktów, które zamierzamy rozwijać, są mrożonki. Pozwalają na szybkie przygotowanie potraw, bez mycia czy obierania, co pomaga zaoszczędzić mnóstwo czasu. Jednocześnie odpowiednie, szybkie mrożenie, które stosuje się w specjalnie przystosowanych do tego zakładach, zachowuje wysoką zawartość składników odżywczych. Mrożonki wydłużają też dostępność sezonowych produktów.

Skąd pozyskujecie surowce do waszych warzyw? Jak dobieracie dostawców, jakie są najważniejsze kryteria?

Surowce pozyskujemy z naszego gospodarstwa, które liczy blisko 200 hektarów, oraz od producentów rolnych, z którymi współpracujemy od lat. Jesteśmy grupą certyfikowaną w zakresie GLOBAL Gap oraz GRASP, co dowodzi najwyższych standardów. Nasi dostawcy są wyłącznie ekologiczni, co potwierdzają uzyskane przez nich certyfikaty.

Dodatkowo każdy surowiec kupowany od rolnika jest przez nas badany w akredytowanej jednostce badawczej. To dodatkowe zabezpieczenie i gwarancja dla klienta, że nasze produkty są w 100% ekologiczne. Na ocenę wyboru danego dostawcy składają się: ocena jakości handlowej, jakość, zgodność z zamówieniem, uszkodzenia, zgodność ilościowa oraz terminowość dostarczania niezbędnych dokumentów.

Jakie plany na przyszłość ma Farma Świętokrzyska?

Nie zwalniamy tempa i wciąż się rozwijamy. W minionym roku zdecydowaliśmy się m.in. na powiększenie powierzchni naszych upraw oraz bazy transportowej, dzięki czemu proces dostaw warzyw, owoców i przetworów do klientów przebiega jeszcze sprawniej. Planujemy także rozwój w zakresie rozbudowy budynków oraz zwiększania sprzedaży i poszerzania oferty produktów.

Dziękuję za rozmowę.

Brak postów do wyświetlenia