Drugi rok kampanii promocyjnej Trzy Znaki Smaku za nami

 

Za nami drugi rok kampanii Trzy Znaki Smaku. Akcja z jednej strony, informuje konsumentów o wspólnotowym systemie ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych a także zachęca producentów do przyłączania się do tego systemu.

Aktualnie w Polsce jeden z trzech znaków jakości: ChNP (Chroniona Nazwa Pochodzenia), ChOG (Chroniony Obszar Geograficzny) lub GTS (Gwarantowana Tradycyjna Specjalność) posiada 37 produktów. Są one aktywnie promowane w ramach kampanii. Ponadto koordynatorzy akcji współpracują z szefami kuchni oraz organizują warsztaty i wyjazdy studyjne.  Ambasadorem kampanii jest Grzegorz Łapanowski.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Z perspektywy producenta

Dlaczego warto starać się o jeden z trzech znaków potwierdzających wysoką jakość produktów? Mariola Zubrzycka,  współwłaścicielka firmy piekarniczej Zubrzycki, prezes Stowarzyszenia Partnerstwo Producentów Cebularza Lubelskiego mówi:

„Klienci poszukują cebularzy oznaczonych europejskim znakiem jakości, bo ten gwarantuje im, iż dostają do rąk wyrób najwyższej próby, wolny od chemicznych polepszaczy, tradycyjny, poddawany regularnym kontrolom. Nasza firma funkcjonuje na rynku już trzecie pokolenie i cieszy się ogromnym szacunkiem i zaufaniem klientów. Cebularz lubelski ChOG to dla wielu smak dzieciństwa. Między innymi dlatego zaangażowaliśmy się z mężem w promowanie europejskiego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, bo widzimy w nim szansę dla takich rzemieślników jak my – na promocję, na dbanie o nasze prawa i na zachowanie drogocennych receptur dla kolejnych pokoleń. Jesteśmy dumni, że udało nam się w ubiegłym roku wprowadzić cebularz lubelski do grona europejskich produktów wyróżnionych Chronionym Oznaczeniem Geograficznym.” (wypowiedź zaczerpnięta z newslettera kampanii)

Czym są Trzy Znaki Smaku?

Więcej w naszym artykule: Systemy wysokiej jakości żywności w UE

Przepisy kulinarne na stronie kampanii

Kampania będzie trwała jeszcze rok, a wszyscy zainteresowani mogą śledzić wydarzenia z nią związane na stronie www.trzyznakismaku.pl. W serwisie znajdują się również opisy wszystkich 37 certyfikowanych polskich produktów, kontakty do producentów oraz doskonałe sprawdzone przepisy, przygotowane przez między innymi Agatę Wojdę, Grzegorza Łapanowskiego czy Witka Iwańskiego.

źródło: Kampania Trzy Znaki Smaku

Brak postów do wyświetlenia