Cyfryzacja i greenwashing to największe wyzwania dla branży kosmetyków naturalnych

Nowe wyzwania dla branży kosmetyków naturalnych. O tym dyskutowano podczas odbywającego się w Groß Behnitz w Brandenburgii, pod koniec czerwca 2018  5. NaturkosmetikCamp. W spotkaniu wzięło udział 120 uczestników.


Uczestnicy koncentrowali swą uwagę przede wszystkim na dwóch problemach:

  • greenwashing (czyli „zielonym” marketingu, który w rzeczywistości nie wiele ma wspólnego z troską o środowisko i z ekologią, a jest po prostu wykorzystywaniem mody na produkty eko)
  • wyzwania dla marketingu w czasach globalnej cyfryzacji

Przyznaj się do bycia eko!

Całemu spotkaniu przewodziło motto „Farbe bekennen” (w wolnym tłumaczeniu: „Przyznaj się do bycia eko”). Wśród 120 uczestników znaleźli się producenci, dostawcy, kosmetolodzy, ale też dziennikarze i blogerzy.

Podczas bloków dyskusyjnych podkreślano, że branża ekologicznych kosmetyków nie powinna się bać społecznego zaangażowania, gdyż ich działalność niesie z sobą zaangażowany przekaz odnośnie ochrony środowiska i tym samym wypełnia pokładaną przez konsumentów społeczną odpowiedzialność.

Kierunek social media

Zwrócono też uwagę, na zwiększenie intensywności związanych z obecnością tej branży we wszystkich możliwych kanałach mediów społecznościowych, bo po prostu nie można nie istnieć i nie być aktywnym w „cyfrowym świecie”, który stał się nierozłącznym sposobem komunikowania się, bo takie też jest zapotrzebowanie ze strony klientów, korzystających z usług i produktów eko-branży kosmetycznej.

Nie jest też tajemnicą, że cyfryzacja jest barierą dla tej gałęzi przemysłu kosmetycznego, która przegrywa w zaistnieniu na rynku ze światowymi korporacjami kosmetycznymi.

Podaj skład!

Postulowano by dostawcy na swych stronach internetowych podawali składy kosmetyków naturalnych, co nie tylko uwiarygodni określony produkt, ale doprowadzi do zwiększenia liczby klientów i pozwoli tym samym do odróżnienia się od niezbyt poprawnych metod jakim jest greenwashing. Wyrażono nie tylko nadzieję, ale postulat wspólnego działania branży kosmetyków naturalnych (jednolite techniki komunikacji).

Lawenda. Letni skarb kosmetyki naturalnej

Miejsce wydarzenia (Landgut Strober) nie było przypadkowe. Posiadłość Strober, to nie tylko najlepszy hotel kongresowy w 2017 r., ale też jest to obiekt z zerową emisją CO2, jak też 1. certyfikowany ekologiczny hotel w Brandenburgii.