B.L. Jeppesen. Zmniejszenie spożycia produktów odzwierzęcych to przyszłość jedzenia

Przyszłością jedzenia jest zredukowanie lub wyeliminowanie spożywania mięsa i produktów odzwierzęcych ze względów klimatycznych, etycznych, zdrowotnych oraz dobrostanu zwierząt – prognozuje Birthe Linddal Jeppesen, duńska socjolog i futurystka żywności.

Podczas wystąpienia na Kogresie ECO FOOD 360 ekspertka zwróciła uwagę, że obecnie 80% światowej powierzchni ziemi rolnej wykorzystywany jest to produkcji pasz dla zwierząt, ale widoczny jest trend odchodzenia od produktów odzwierzęcych. 

Amerykanie pomiędzy 2005 a 2014 roku spożyli o 19% mniej mięsa. Spożycie mleka w USA spadło o 13% w ciągu pięciu lat (2011-2016), w Europie o 4,1%. Światowa sprzedaż bezlaktozowych alternatyw mleka pomiędzy 2009 a 2015 rokiem podwoiła się i wynosi 21 mld (w Europie wartość się podwoiła, w Australii potroiła, a w USA zwiększyła się dziewięciokrotnie). Z badań Mintel wynika, że osoby używające alternatyw bezlaktozowych, w 90% nadal sięgały po produkty mleczne. To pokazuje nie tylko rosnącą popularność mleka sojowego czy orzechowego, ale także fakt, że nie trzeba zastępować produktów mlecznych w 100%, ale chociaż ograniczyć ich spożycie

–mówiła Birthe Linddal Jeppesen.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

 11 topowych trendów żywieniowych, wymienionych przez Birthe Linddal Jeppesen

1. „ocalenie światowej żywności”
2. Żywność dla klimatu
3. Wspólne jedzenie (social dinning)
4. Jedzenie poza domem
5. Snacki
6. Retroinnowacje (powrót do dawnych smaków w nowych odsłonach)
7. Kultowe mikro brandy
8. Zero Waste
9. Green Health
10. Żywność ekologiczna
11. Cyfrowa logistyka

O Birthe Linddal Jeppesen

Socjolog i futurolożka koncentrująca się na przyszłości żywności. Magister socjologii Uniwersytetu w Amsterdamie oraz magister nauk społecznych i historii na Uniwersytecie
w Roskilde. Jedna z najważniejszych i najczęściej cytowanych futurolożek w Europie Północnej. Mając za sobą karierę w kopenhaskim Instytucie Studiów nad Przyszłością (Instituttet for Fremtidsforskning), firmie konsultingowo-badawczej Kairos Future, a także największej duńskiej agencji kreatywnej Zupa Recommende, we wrześniu 2012 r. założyła własną firmę, w której pomaga przedsiębiorstwom i organizacjom zrozumieć, jak będzie wyglądać społeczeństwo przyszłości, a także związane z tym możliwości i zagrożenia. Główne zagadnienia w jej pracy to ludzie, nowoczesny styl życia, konsumpcjonizm, a w szczególności przyszłość żywności. Od stycznia 2019 r. pracuje nad doktoratem
nt. innowacyjnego potencjału nowych metod rolnictwa w Danii.

Brak postów do wyświetlenia